分 類

2014年9月16日 星期二

簡報常用英語

§ 學習主題:簡報常用英語

您有用英語做簡報的經驗嗎?英語簡報有幾項您不可不知的重點喔!

     
 
 
開場白
Staring
Good morning, everybody.
各位早安。
Good afternoon, ladies and gentlemen, it’s my pleasure to be here.
午安,各位先生、女士,很高興能在這裡。
Hello, everyone. Thanks for joining the presentation.
哈囉,各位。謝謝大家來參加這個簡報。
簡述主題
Briefing topics
What I’m going to talk about is…..
我即將要談的是…..
I’m going to tell you about…..
我將告訴你們關於…..
The topic of today’s presentation is …..
今天的簡報主題是…..
Today, I’d like to talk about…..
今天我要談的是…..
提醒事項
Reminder
If you have a mobile phone, could you please turn it off
如果您有帶手機,請關掉。
The presentation will take about two hours…but there’ll be a twenty minute break in the middle.
簡報大約兩小時,不過中間有二十分鐘休息時間。
Please interrupt if you have any questions.
如果您有任何問題,請中斷我的簡報
After my talk there’ll be time for a discussion and any questions.
在我簡報完畢後,會有時間討論及發問。
簡報綱要
Structure of the talk
Right, first of all…..
好的,首先…..
There are three things to consider. First…second…third…
有三件事必須考慮。第一第二第三
So now we come to…..
所以現在我們來到…..
As you can see…..
如你所見…..
Let’s take a look at the next chart.
讓我們看下一張圖表。
Let’s move on to the next point.
讓我們進到下一個要點。
This diagram shows…..
圖上顯示…..
簡報摘要
Summary
That’s all I want to say for now on…..
這就是所有我想說的…..
So, in conclusion…..
所以,總結來說…..
So, what are the important points I’ve made
所以,我談到哪些重要的觀點?
問與答
Q&A
Thank you very much for listening. Now, do you have any questions, I’m pleased to answer them.
謝謝您的聆聽。現在,有任何問題嗎?我非常樂意回答。
Now, does anybody have a question
現在有人有問題要提出嗎?
If you have any question, please feel free to interrupt.
如果有任何問題,請隨時打斷我。
So, now I’d be very interested to hear your comments.
現在我很有興趣聽聽看你們的評論。
Any comments
有任何評論嗎?
Are there any questions
有任何問題嗎?
I need to think about that one. Could we come back to it later
關於那個問題,我得再想想,我們可以待會兒再談嗎?
I don’t really know the answer to that. Could we discuss it later
我不是真的知道這個答案,我們可以待會兒再討論嗎?
結語
Ending
Thank you for listening.
謝謝你們的聆聽。
Thanks for your time.
謝謝你們的時間。
Thanks for coming.
謝謝你們的到來。